Persoonlijke E-mailMarketing

Kom in contact met uw doelgroep

De ideale combinatie van diensten

De onderscheidende kracht van een PSA is de combinatie van diensten waarmee gewerkt wordt. Een onderdeel hiervan is de Persoonlijke E-mailmarketing (PEM). Uw PSA kan met behulp van PEM gemakkelijk leads nabellen. Met een Persoonlijk E-mailmarketing wordt, zoals het begrip doet zeggen, een persoonlijke e-mail gestuurd naar uw doelgroep. Het doel hiervan is om uw bedrijf te introduceren bij uw doelgroep om zo interesse op te wekken en hier leads uit te genereren.

Persoonlijk door de data van DATA-collectief

Met de meest actuele data uit het databestand van DATA-collectief kiest u heel gericht uw doelgroepsselectie. Naast dat u hiermee toegang krijgt tot de bedrijfsgegevens, heeft u ook toegang tot de contactpersonen die bij deze bedrijven horen. Met deze data kunt u gemakkelijk een persoonlijke e-mailmarketing opstellen. Zo kunt u een persoonlijke aanhef gebruiken op voor- en/of achternaam en kunt u er voor kiezen om de bedrijfsnaam te integreren in de tekst. Op deze manier stuurt u persoonlijke e-mails naar uw doelgroep.

Warme leads met Website-Leads

Naast dat u uw bedrijf introduceert, is het doel van PEM ook om leads te genereren. Hier komt Website-Leads bij kijken. Met Website-leads krijgt u inzicht in de bezoekers van uw website waarbij u het surfgedrag van uw bezoekers ziet. Met de combinatie van de PEM (waarin u een link naar de website zet) en de data uit het DATA-collectief ziet u wie van de personen, die u heeft gemaild, heeft doorgeklikt vanuit de mail. Dit noemen we warme leads omdat u nu weet wie interesse heeft getoond in uw aanbod. De PSA belt deze warme leads na en kan doelgerichter het gesprek aangaan. Zo hoeft u alleen nog te wachten op gemaakte afspraken door uw PSA.

 

Persoonlijke E-mailmarketing stappen

Het doel van een Persoonlijke

E-mailmarketing

Het doel van een Persoonlijke E-mailmarketing is om voor uw bedrijf meer naamsbekendheid te genereren en om warme leads binnen te halen. Maar hoe doe je dat succesvol? Hieronder benoemen we wat belangrijke aspecten die uw PEM tot een succes zullen maken.

Persoonlijke gegevens van uw doelgroep: Door de data uit het DATA-collectief kunt u gemakkelijk de gegevens van de contactpersonen uit uw doelgroep gebruiken om een gepersonaliseerde mail te versturen. Zo kunt u de aanhef personaliseren op voor- en/of achternaam en kunt u er ook voor kiezen om de bedrijfsnaam te integreren in de tekst en/of titel van de mail.

De kracht van herhaling: Om naamsbekendheid te genereren is het doel om 4 tot10 mailingen te versturen in 6 maanden tijd. In het eerste mailtje doet u een aanbod en kunt u met het tweede mailtje een reminder versturen. Daarna heb je nog een aantal contactmomenten met het doel om bedrijven nieuwsgierig te maken.

Call to actions: Het is belangrijk dat de lezer een call to action heeft in de mail. Dit betekent dat je ontvanger aanspoort om iets te doen in uw mail. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een link naar uw website. Zo kan de lezer meer informatie vinden wanneer daar interesse voor is.  Door middel van Website-Leads kunt u dan weer zien wie er precies heeft doorgeklikt uit uw mailing en dus interesse heeft getoond. Op deze manier krijgt u warme leads binnen.

 

Of onderscheid u door middel van een postmailing

Naast het gebruik van e-mail kunt u er ook voor kiezen om uzelf te onderscheiden en gebruik te maken van bijvoorbeeld een persoonlijke postmailing. Het is hierbij ook mogelijk om door middel van de data van DATA-collectief de briefen te personaliseren. De call to action kan in deze brief een QR code zijn. Ook hier kunnen we door middel van Website-Leads persoonlijke QR codes creeëren waardoor u nog steeds kan zie wie er interesse heeft getoond. Zie onderstaande afbeeldingen voor een impressie van een postmailing.

Tip: stuur bij de brief ook een folder mee met meer informatie.

 

Voorbeeld postmail + brochure

Voorbeeld persoonlijke postmailing
Voorkant voorbeeld bijgeleverde folder
Binnenkant voorbeeld bijgeleverde folder

Grip op uw sales

PSA-Professional