onderscheidende technieken
Laat uw campagne eruit springen
Naast het gebruik van e-mail kunt u er ook voor kiezen uzelf te onderscheiden door gebruik te maken van andere technieken. Wij hebben voor u een aantal technieken als voorbeeld die voor ons succesvol hebben uitgepakt. Zo kunnen wij u inspiratie geven in het onderscheiden van methodes van het benaderen van bedrijven.
Onderscheid u door middel van een postmailing
Een goed voorbeeld van een onderscheidende techniek is een persoonlijke postmailing. Hierbij is het mogelijk om via de data van DATA-collectief brieven te personaliseren. De call to action in zo’n brief kan bijvoorbeeld een QR-code zijn. Ook kunnen hierbij via Website-Leads persoonlijke QR-codes gecreëerd worden waarmee u kunt zien wie er interesse getoond heeft. Zie onderstaande afbeeldingen voor een impressie van een postmailing.
Wanneer u post verstuurt, kunt u natuurlijk niet direct reactie verwachten. Post is de eerste stap en draagt bij aan zichtbaarheid en herkenbaarheid. Wanneer u dit opvolgt met een persoonlijke e-mail waarin u teruggrijpt op uw brief per post wordt de kans op een reactie aanzienlijk groter. Wanneer diegene die vervolgens op de website kijken worden gebeld aan de hand van een bezoekersrapport zullen daar sneller concrete gesprekken uit volgen.
Voorbeeld postmail + brochure
Onderscheid u door middel van een videobox
Mocht u een doelgroep van grotere bedrijven hebben, dan is de videobox een mooi en succesvol voorbeeld. Met een videobox kunt u een leuke persoonlijke videoboodschap afgeven bij bedrijven, zie de video hieronder.
Belangrijk is dat u eerst goed indentificeert wie binnen zo’n bedrijf uw belangrijkste contactpersoon is en dan met de juiste gegevens. Zo’n videobox springt er mooi uit omdat u zich onderscheidt van een standaard postmailing. U levert het persoonlijk af en wanneer de box wordt opengemaakt, begint de video automatisch af te spelen. Zo onderscheidt u zich door op een andere manier bij bedrijven binnen te komen!
Voorbeeld persoonlijke videobox
Onderscheid u door middel van een videoboodschap
In combinatie met persoonlijke e-mailmarketing kunt u ook gebruik maken van een persoonlijke videoboodschap. Deze video kunt u zo persoonlijk maken als u zelf wilt. Zo kunt u in het voorbeeld hieronder zien dat de ontvanger zijn of haar naam ziet staan en dat de website van het desbetreffende bedrijf getoond wordt.
Zo kunt u op een leuke manier binnenkomen: net even anders dan een standaard e-mailtje. Ook hiermee kunt u zich onderscheiden van uw concollega’s.